söndag 26 juli 2009

Snart på väg

På tisdag beger jag mig söderut, först Göteborg, sedan Köpenhamn ett par dagar innan den stora dagen: U2 på Ullevi!

Tyvärr är resande förenat med packande, något jag inte tycker särskilt mycket om. Det spelar ingen roll om väskan ska packas inför en helg hos mamma eller en solsemester på Kreta. Jag våndas. Och smiter från uppgiften...

Idag har jag hämtat resväskor från förrådet. Bara att välja väska tar sin tid. Satte igång en tvättmaskin, så att jag ska få ännu fler klädplagg att välja bland. Men sen tog det stopp, hamnade i soffan, först med en bok, men snart fångade tv:n mitt öga. SVT visade en dokumentär om Marlon Brando. Vilken fängslande man, karismatisk med en nästan majestätisk utstrålning. Måste nog botanisera lite bland Brando-filmer, kanske ikväll, packa hinns ju imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar