fredag 10 juli 2009

Den bästa dagen

Gissa vem som har semester nu?! Jag firade med att gå till vårdcentralen och vaccinera mig. Om ni undrar varför så är det för att jag ska åka till Kina i oktober. Egentligen var det ett bra sätt att inleda semestern, att påminna mig om att när sommaren är slut har jag fortfarande en semester kvar!

En av de vanligaste frågorna i kafferummet de senaste veckorna har varit den om vad man ska göra på semestern. På något vis känns det som om man måste ha något att göra, en resa, ett altanbygge, en husmålning eller något annat, men är inte det en motsägelse? Är inte hela vitsen med semester att man inte ska göra särskilt mycket? Eller så är det kanske så att vitsen är att man ska göra det man vill, och en del vill kanske spika altan och måla husknutar.

Nu vill jag sätta mig i solen på balkongen och läsa. Så jag gör det, jag har ju semester!

4 kommentarer:

  1. Har du sol? Här öser regnet ned

    SvaraRadera
  2. Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne! :-) Jo, här är det sol men det ser åskblått ut på himlen...

    SvaraRadera
  3. Wow! Kina! Det måste vara något att se fram emot. Du får berätta mer när vi träffas :-)

    SvaraRadera
  4. Sitter fröken fortfarande på balkongen och läser ??? :D

    SvaraRadera