måndag 27 juli 2009

Ibland undrar man...

... mer än andra dagar. När jag höll på med hund, då svängde vi oss med lite hundpsykologitermer. Ibland när man tränade och stod i, hände det att hunden, om den inte riktigt visste vad den skulle göra, gjorde någonting helt annat. Då tittade vi på varandra, nickade och sa: överslagshandling. En sådan gjorde jag idag.

Igår kväll satt jag och läste en tidning (ja, det var ICA-Kuriren) och hittade ett så fint recept på en kofta. Den ska jag sticka! tänkte jag. Så idag trampade jag glad ihågen iväg till stadens stickaffär, köpte garn och sticknålar. Hur svårt kan det vara? Jag kan ju läsa innantill. Men sedan gjorde jag det... Ett smakprov: Lägg upp 14-16-16-18-18-20 nya m i slutet på v (=mot bakst) = 152-159-163-170-174-181 m totalt på st. Sticka rätst fram och tillbaka över alla m på st tills arb mäter 8-9-10-10-11 cm från där det delades. Maska av alla m.

Det blir spännande att se hur detta går. Nu ska jag googla efter en stickhandbok...

2 kommentarer:

  1. vänd dig med förtroende till mig om du trasslar till det

    SvaraRadera
  2. Det ska jag! I kväll har börjat, lagt upp 84 m...

    SvaraRadera