lördag 4 juli 2009

Hes och glad



Ikväll har jag varit på Lundell-konsert! Ni som känner mig förstår att jag är både hes och glad och att jag inte kommer att somna än på några timmar. Helt objektivt kan jag säga att han var helt fantastisk! Extra kul att han också spelade några äldre låtar, vilket vi inbitna fans gillar: Hav utan hamnar, 67, Syster och till och med Stackars Jack!

(Till min kamrat: Jag tänkte intensivt på dig när han spelade Syster. Kände du?)

Det är kul med konsert, och så kan man ju köpa så fina tröjor, till riktigt bra priser... Ungefär som ölen.

Avslutar med att inför morgondagen citera Uffe:

Fred Neil sjunger
"Everybody's talking"
och det är vad alla gör
Sjunk inte, sjunk inte ner
gå ut och var glad
Om du tvivlar, om du tvekar
sitt inte bara där, rör på dig
Om din dröm har dött, sjunk inte
gå ut och var glad

---
Livet väntar därute
Gå ut och var glad
vad ska du annars ha allt det här till?

2 kommentarer:

  1. Kamraten hörde några himmelska toner från den gamla goda tiden, svagt men levererade med empati och patos.

    SvaraRadera
  2. Då funkade det, för det var precis så han spelade, med empati och patos! :-)

    SvaraRadera