tisdag 23 mars 2010

Vem är jag?

Att skratta högt när deltagarna i Mästarnas mästare får elstötar i TV, vad säger det om en människa? Men det gjorde jag ikväll när fyra tappra tävlande skulle forcera hinderbanan, och det kändes inte så vidare medmänskligt.

De båda Tomasarna, Brolin och Johansson, har vuxit under programserien, särskilt Brolin. Jag hade en helt annan bild av honom innan detta, eller kanske hellre en otydlig bild av honom. Det verkar vara en bra karl. Synd bara att han inte valde motståndare i nattduellen utan tog kortleken till hjälp. Det var lite sådär. Och hade jag fått bestämma hade Brolin, och inte Johansson varit i final. Och den där nattduellen kan de ta bort nästa säsong, det måste finnas ett bättre sätt att slå ut deltagare.

Avslutar med ett Johansson-citat: "Det brukar läka. Alla såren läker." Det var väl lite småfilosofiskt sagt av en gammal brottare, även om de pratade om tävlingsskador. Eller så är det bara det i en småfilosofisk gammal svensklärares hjärna.

2 kommentarer:

  1. Du, jag är nog ännu närmare släkt med neanderthalarna för jag skrattar så jag inte kan andas åt Whipe out, kanal 5.

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt att höra!

    SvaraRadera