fredag 12 mars 2010

Tack för maten

Igår blev jag bjuden på tacos hos L och E, en kär kollega och vän med dotter. Jag känner alltså henne privat och kan därför intyga att hon inte är hamster på fritiden. (Detta var ett internt skämt för oss som såg Lindström. För er andra var det nog bara en konstig mening.) Sedan såg vi en av mina favoritfilmer The neverending story och åt världens godaste glass. Jag fick alltså både kroppslig och andlig spis och det gjorde mig gott. Så tack!

Funderar ibland på om det verkligen är meningen att jag ska arbeta som lärare hela mitt yrkesliv. Ikväll kom jag på en alternativkarriär: TV-kritiker. Vilket drömjobb, först titta på TV och sedan skriva. Visst låter det som en plan?

2 kommentarer:

  1. Jag såg Neverendiong story med ett gäng sjuor för några veckor sedan - succé! /Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, den filmen har nästan allt! Kan du messa mig ditt lösen? Då skulle jag bli så glad, så glad!

    SvaraRadera