onsdag 10 mars 2010

Glitter och glamour!

Igår visades ett sammandrag av Oscars-galan och jag säger som Grynet: Det kan aldrig bli för mycket glitter! Jag gillar att se denna stjärnspäckade gala med vackra kläder, kända människor, tårar, skratt och glamour. (Nu lät jag lite som en sliskig film och det passar ju ganska bra.) Tänk att ha ett jobb där man ibland förväntas klä upp sig som en prinsessa!

En sak som dock förvånar mig något är att folk inte håller bättre tal. Skådisar och andra kreativa personer borde väl kunna komma på fler saker att säga än att de vill tacka sitt produktionsbolag? Det blir lite som "programmet sponsras av...". Nä, sätt upp en anslagstavla eller något på efterfesten där folk kan tacka sina sponsorer och fyll talen med annat. Men det finns så klart undantag, igår till exempel Sandra Bullock som var personlig och klok och Mo'Nique som talade med patos.

För övrigt anser jag att Sean Penn är läcker.



Ikväll visades ett program om och med Robyn. Snacka om förebild! Jag önskar jag hade hade bara en bråkdel av hennes driv och talang. Då skulle det nog bli andra bullar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar