tisdag 2 mars 2010

Gröna fingrar?

Fredrik Lindström var jättekul! Gå på föreställningen om ni får tillfälle! Det är inte ofta jag skrattar så det kniper i magen, men det gjorde jag igår. Det kändes dessutom som om jag lärde mig något på kuppen, kanske har Lindström och jag samma pedagogiska filosofi; learning by laughing. :-) Skönt var det även att äntligen få veta att svenskar också är människor. Måhända av en något ängsligare sort.

Sent omsider ikväll blev det att sätta om mina pelargoner och det blev nog bra. De har redan tagit sig fint och jag längtar till de ska pryda min balkong (även om det verkar oändligt långt borta en dag som denna när snön yr som på Frostmofjället). Jag gav dessutom några av mina ordinarie blommor ny jord. Hoppas de klarar chocken, för det tror jag aldrig tidigare har hänt i deras kruxväxtliv.

Femman hade ikväll premiär för serien Cougar town med Courtney Cox och som gammal Vänner-fan bänkade jag mig framför TV:n. Och visst var den småkul och nog kommer jag att titta mer, men jag kan inte låta bli att tycka att det är trist att skådespelerskorna i en serie om och till 40-någonting kvinnor, verkar ha justerat sina ansikten lite här och lite där. Kalla mig gammaldags, men jag tycker det är fint när ansiktet rör sig när man pratar och när överläppen inte stramar som ett par för små tights.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar