måndag 9 augusti 2010

Snabbt resultat

Efter några månaders soffliggande har jag återupptagit min träning, och tänk redan efter två pass ser jag resultat! Inbillning säger ni, och det har ni rätt i. Men jag märker att tankens kraft är stor och påverkar hur jag ser på mig själv. Klart musklerna växer, jag tränar ju! Synd att det inte alltid är lika lätt att styra sina tankar inom alla områden och vara lite snällare mot sig själv. För egentligen borde det inte vara så svårt. Det är dock lättare att bekräfta det man gör och inte den man är. Men det går kanske att lura sig själv och säga;

Jag tränar - jag är sportig.

Jag målar - jag är kreativ.

Jag skojar mycket - jag är rolig.

Jag bryr mig om andra människor - jag är omtänksam.

Människor bryr sig om mig - jag är omtyckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar