söndag 22 augusti 2010

Idioter

Du är så okunnig så det är genant att diskutera med dig, Jimmie Åkesson! Ungefär så sa Gudrun Schyman i kvällens debatt i Agenda. Bra rutet Schyman! Jag blir dock nedslagen av tanken på att en del människor köper Åkessons retorik och inte ser all okunskap och alla fördomar och kan tänka sig att rösta på dem. Har vi inte lärt oss något av historien!? Men jag tror ändå inte att sd kommer in i riksdagen. Hoppas, hoppas att jag får rätt.

I skrivande stund visar SVT dokumentären De dansande pojkarna i Afghanistan. Den handlar om pedofiler och det är obehagligt att se. Därav detta samtidiga bloggande, jag måste distrahera mig lite. Och jag är lycklig jag som kan göra det, den lyxen har inte de här pojkarna. Fy fan säger jag bara.

Det blev inget vidare muntert avslut på denna bloggarvecka, men så är det ibland. Inte så muntert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar