lördag 21 augusti 2010

Jag mötte Lassie

Kommer ni ihåg att man förr i Expressen under vinjetten "Jag mötte Lassie - föreningen för fåniga meriter", kunde läsa om diverse kändismöten. Om ni inte gör det så får ni tro mig på mitt ord, det kunde man. Hade denna företeelse funnits kvar hade jag kunnat skriva dit för för vem möter jag idag i grönsaksdisken på Kvantum om inte Maud Adams! Plötsligt kändes min purjolöksshopping lite mer glamorös. Och som alltid när jag ser kända personer, får jag hindra impulsen att säga hej. Det känns ju som att man känner dem och borde hälsa, fast man egentligen bara känner igen dem.

Det börjar bli lite besvärande att köra omkring med min dåligt växlande automatlåda. När jag ska starta efter ett rödljus varvar motorn rejält och folk tittar och måste tro att jag inte har koll på växelspaken. Kanske får jag skriva en skylt: Det är en automat, det är inte jag!

4 kommentarer:

  1. Kanske det blir en bilhandlarresa....?

    SvaraRadera
  2. Jag ringer när det är dags!

    SvaraRadera
  3. Hej! Ingela!
    Jag mötte också Lassie.
    Min lillebror är gift med en tjej, vars mamma och Maud Adams är kusiner... (tror jag det var)De du! Det visste du inte?!?!!! Vet du en sak till, de är dessutom lite lika varandra... Inte brorsan, utan de andra som jag skrev om och Maud...

    SvaraRadera
  4. Imponerande! Du är definitivt med i Lassie-klubben! :)

    SvaraRadera