fredag 14 maj 2010

Spruckna drömmar, eller kanske självinsikt

Tänk att vara snabbast i världen på 100 meter. Jag har av någon outgrundlig anledning alltid trott att jag skulle ha kunnat bli en jävel på att springa 100 meter häck. Kallur-snabb alltså. Men nu är det bara att inse att jag är för gammal och för lat (talanglös vill jag ändå inte säga, för det vet man aldrig) för att satsa på den karriären. Men tänk om... En sak drömmmer jag dock fortfarande om, och det är att en gång i mitt liv sitta på första parkett när giganterna ska avgöra vem som är snabbast på 100 meter. Och den drömmen är fortfarande möjlig.

Som ni säkert redan förstått har jag tittat på friidrott ikväll. Och blivit bjuden på god middag och tittat på ishockey. En rätt trevlig fredagkväll med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar