fredag 28 maj 2010

Film

Igår var jag och såg Sex and the city 2. Jag tyckte nog att den var bättre än första filmen, skrattade högt flera gånger och kände mig underhållen när jag klev ut från biosalongen. Idag har jag läst några recensioner och undrade om jag sett samma film som recensenterna. Ok, det är ingen djupsinnig historia, och några av scenerna var sådär, till exempel när de amerikanska kvinnorna möter det muslimska Abu Dhabi och det blir krock. Lite schablon och kanske hjälper sådana bilder inte till att sudda ut gränserna mellan "vi" och "de". Men så upprörd blev jag inte.

Bion började klockan 21 och filmen var ca 2,5 timme lång vilket innebar att innan jag var hemma och i säng var klockan efter 1. Slocknade således i soffan när jag kom hem efter jobbet idag och sov gott en lång stund. När jag vaknade upptäckte jag att mitt kanalutbud förändrats och att jag nu hade flera roliga film- och sportkanaler. Såg ikväll Pojken i randig pyjamas och konstaterar att den rörde upp betydligt fler känslor än gårdagens film. När ni ser bilden förstår ni säket varför.



Det här är sista helgen som jag bor i Boden för nästa helg bär det av. Det känns bra.

2 kommentarer:

  1. Vänta nu! Vaddå nästa helg? Nu hänger jag inte med.

    SvaraRadera
  2. Ärligt talat, inte jag heller... Får hjälp från Jokkmokk nästa helg, så då går flyttlasset och men har ju kvar lägenheten i Boden månaden ut. Så ingen bal för mig, men examen.

    SvaraRadera