söndag 23 januari 2011

Lite av varje

I helgen har jag äntligen blivit klar med min kofta och därmed även tillbringat lite tid med den maniska sidan i mig. Koftan är i princip det enda jag gjort dessa lediga dagar, jag kan liksom inte sluta och då spelar det ingen roll vad klockan hinner bli. Men nu blev den klar och den blev ganska fin, även om en ärm ser längre ut än den andra. Förmodligen kommer detta att störa mig så till den milda att den kommer att bli liggande i garderoben. Så jag kanske får säga som Shakespeare: Mycket väsen för ingenting. Så här ser den i alla fall ut.



Till sist ett par korta reflektioner; Jag har börjat se Solsidan, har bara sett ströavsnitt tidigare säsonger, och det är verkligen roligt. Något som däremot inte är bra utan tvärtom riktigt, riktigt dåligt är Time out som börjar direkt efter Skäringer och gänget. Är det (kvalitet)kontrasten programmen emellan som skapar denna upplevelse? Eller är det så dåligt?

På söndagar får jag DN och läste idag en liten klagoinsändare från en irriterad läsare: "Varför måste man vända på tidningen för att läsa sporten? Helknäppt!" Till denna läsare vill jag säga: Läs uppochner om det känns så jobbigt att vända på bladet. (Det är dock lite irriterande för mig att jag irriteras av detta. Men sån är jag.)

1 kommentar:

  1. Händigt! Jag är mkt impad.Så klart du måste ha den på LC!

    SvaraRadera