lördag 1 januari 2011

Nytt år

Nytt år och nya möjligheter! Min mormor brukade säga att det nya året blir som nyårsafton var. Därför hade jag planerat in en målarkväll i långkalsong med hopp om ett kreativt 2011. Jag är dock inte helt säker på att mormors teori håller, för förra året var jag på en jättetrevlig nyårsfest och skulle ändå inte beskriva året som följde som vidare festligt. Jag tycker också att nyår kan vara en sån där kravfylld kväll då man ska äta vitlökslaminerade kikärtor med vitvinsfondue och laxaladåber, och vara glittrig och glad. Då kan jag bli lite tvärtemot och välja, till exempel, långkalsongalternativet.

Men min plan höll inte för jag blev kidnappad av Fina familjen till en mycket trevlig nyårsfest med god mat, lekar, fyrverkerier och många trevliga människor! Fatta vilken tur jag har! Så idag bestämmer jag att mormors tes stämmer och att mitt år kommer att bli lekfullt, kreativt, glatt och fullt av nya människomöten! Jag brukar inte avge nyårslöften men i år gör jag det, och skriver det här så att det blir på riktigt: Jag lovar att ta för mig mer av vad livet har att erbjuda! Och det börjar bra med två kulturella begivenheter: Lundell i februari och Dahlgren i mars.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar