måndag 31 januari 2011

Klass 9A

Efter att ha sett första avsnittet av Klass 9A bubblar jag av tankar. Först tänker jag att lärarna som är med i projektet är väldigt modiga. Jag vet inte om jag skulle våga bjuda in ett TV-team i mitt klassrum, det måste vara rätt tufft att bli studerad och utvärderad, dessutom offentligt. Men det gör ju å andra sidan vi pedagoger varje dag med våra elever, så det är väl inte mer än rätt att vi också är öppna för det. Vägledning behöver ju alla, mer eller mindre, och av första avsnittet att döma finns det en del att göra i kollegiet på den aktuella skolan.

En annan reflektion är hur klarsynta eleverna är när de beskriver sina lärare. De genomskådar oss snabbt, alla våra styrkor, svagheter och egenheter.

Jag blir även imponerad av Gunilla och Stavros som verkar kompetenta och varma. Det skulle kanske inte vara så dumt om de kom och styrde upp lite hos mig.

Slutligen kan jag också konstatera att det finns en hel del fördelar med att arbeta med vuxenutbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar