onsdag 12 augusti 2009

Ryssar on ice

Ryska konståkare från Sankt Petersburg är just nu i Sunderbyn på träningsläger och ikväll bjöd de på uppvisning. Och vilken uppvisning! Det var fantastiskt kul att se dem hoppa, snurra och (med dödsförakt) kasta sig själva och andra i olika riktningar. Imponerande. Själv kan man inte ens göra ett gracilt hoppsnurrvarv. I gymnastikskor.

Och vilka dräkter sedan: Jag säger som Grynet: "Det kan aldrig bli för mycket glitter!" Tänk om vi hade sådana kläder på jobbet ibland. Det skulle onekligen piffa upp vardagen. Istället för casual friday borde vi införa ice-skating-dress-friday, minus skridskor kanske.

Till min ryska vän: Jag önskar att du hade varit där och talat om vad hejarklackarna ropade. Och hjälpt mig minnas alla namn.

7 kommentarer:

  1. Fick underbara bilder i huvudet när jag läste detta inlägg och skrattade högt. Såg mig själv skrida in på jobbet i en glittrig och sprakande färggrann body. Min fantasi har det aldrig varit något fel på som du vet...

    SvaraRadera
  2. Pax för rosa! :-D

    SvaraRadera
  3. Då blir den rosa din. Jag kände för något så wild and crazy som tvåfärgat. Jag tror jag tar turkos och lila...med mycket strass. :-D

    SvaraRadera
  4. Ni behöver inte välja! Ni kan ha hur många som helst! :-)

    SvaraRadera
  5. Men hallå! Vi måste ju se till att vi inte har samma! Det vore ju en katastroooof! Vad tror du ryssarna skulle säga om de kom med samma outfit som amerikanarna på VM?

    SvaraRadera
  6. Vår glada tjej heter Alena Leonova. Jag har glömt dom andra namnen!
    För övrigt så tror jag att jag klär bäst i turkost och kornblått med massor av glitter(-:

    SvaraRadera