måndag 3 augusti 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter trevliga dagar i södern. Onsdag morgon tog vi tåget till Danmark och Köpenhamn, där jag aldrig varit förr. Nu när jag varit där skulle jag gärna åka tillbaka. Så här såg det ut när vi åkte över Öresundsbron.





Köpenhamn är en härlig stad och det känns som om man är längre söderut än vad man egentligen är. Första dagen ägnades åt flanerande på Ströget. Det var svårare än jag trott att förstå danska och alla var inte så sugna på att tala långsamt till tröga svenskar. Siffrorna var nästan värst, så i de första butikerna betalade jag med stora sedlar...



Kvällen tillbringades på Tivoli. Mysigt område, massor med fina lyktor och lampor och karuseller så klart. Den här åkte jag inte. Det kröp i kroppen bara av att titta på den.





Man fick akta sig för pirater.




Vi bodde centralt på ett fint hotell. Nära hotellet fanns detta pariserhjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar