fredag 7 augusti 2009

Hemma igen, igen

Strålande sol i skärgården och så varmt att jag badade i havet! Huden har fått lite färg och jag inbillar mig att håret blivit solblekt. Det ska jag inbilla mig ett tag till. Det är roligt att åka båt och tillbringa tid vid havet, kanske särskilt när man som jag är uppväxt i inlandet utan en enda kustremsa i sikte.

När jag kom hem låg en lapp i brevlådan: lägenheterna ska tilläggsisoleras vid golvlisterna, vilket är bra för då kanske jag kan skippa yllesockorna i vinter. Men det innebär också att en del möblemang måste flyttas, däribland en sektion bokhylla. Även om detta faller under kategorin Dagens I-landsproblem så var det kanske inte det jag var mest sugen på att göra sista semesterhelgen...

Och jo, juli blev en månad att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar