tisdag 6 juli 2010

Naken nerför gatan

För att göra en kort historia lång: Det händer ibland, inte ofta, att man träffar på någon som, precis som jag, verkligen förstått Lundells storhet. Har man då riktig tur kan man få göra listor i alla möjliga kategorier och riktigt grotta in sig i album och texter. Det har hänt mig ett par gånger och härförleden utsåg jag Jag saknar dig till bästa låt. Måste dock inflika att dylika rangordningar kan variera över tid, beroende på dagsform och annat. Skulle jag göra en lista idag hade ovannämnda låt definitivt legat topp tre men kanske inte allra högst upp. Idag tycker jag att Naken nerför gatan ska ha den platsen. Bedöm själva.





Nu när jag lyssnat på dem några gången kan jag tillägga att den här listan rör de mer eftertänksamma låtarna. Vad det lider kanske jag delar med mig av mina favoriter av det mer livsbejakande slaget.

För övrigt kan jag meddela att jag ikväll har äppelkaka nummer två i ugnen tillsammans med det fastbrända sockret från kaka nummer ett. Har skrubbat ugn flera gånger men det sitter som berg. Såpa verkar dock fungera bäst, så jag ska ta några omgångar till, då kanske det ger med sig.

Nu är det dags för fotboll. Jag hejar på Holland av två anledningar; den första är att jag tycker att Uruguays vinst mot Ghana var, kanske inte oförtjänt, men orättvis. Den andra är helt enkelt för att jag gillar orange. Tippar Holland - Tyskland i final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar