söndag 25 juli 2010

Inte längre packad!

Jag kan härmed meddela att den sista flyttkartongen nu är uppackad (vad konstigt det såg ut, upp-ackad...). Att bli inflyttad tog den här gången betydligt längre tid än det brukar, och det har jag inte gillat. Men nu gillar jag massor.

Upptäckte i veckan tidningen ViLÄSER, och den kan jag rekommendera till litteraturintresserade.


I det senaste numret intervjuades Linn Ullman och hon beskriver TV-serien Mad men som "fulländad berättarkonst. Äktenskapet mellan Don Draper och Betty kunde inte ens Strindberg ha skildrat bättre - eller Bergman!" Då blir man ju nyfiken, det är ju ändå Bergmans dotter som talar! Eftersom jag bara hört talas om serien men aldrig tittat, fylldes jag av utforskarlusta och köpte raskt säsong 1. Den ska avnjutas, hoppas jag, under mina underbara semestervaknätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar