söndag 4 april 2010

I have an announcement

Då var det dags igen, efter en del vånda men än så länge inget besvär, har jag bestämt mig för att flytta. Det var ju ändå 2,5 år sedan sist... Nu går lasset till Luleå och nu när jag bestämt mig känns det toppen. Som jag har sagt till några, jag känner mig glad i magen och det var ett tag sedan jag kände så.

Åsikterna om den förestående flytten är olika, min brors kommentar är den bästa så här långt. När jag undrade om han hört att jag skulle flytta sa han bara: "Det är ingen som är förvånad. Varför köper du inte en husvagn istället?" Jag och min syster med familj räknade ut hur många gånger jag flyttat i mitt liv och det här blir trettonde gången. Det är väl ändå inte värst? Men som en kollega sa i veckan apropå alltings relativitet: "Två hår på huvudet, det är lite, men två hår i soppan, det är mycket."

2 kommentarer:

  1. Berätta mer.......
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Det som började med en ingivelse på måndagen, slutade med att jag på torsdagen fick erbjudande att hyra en fin tvåa centralt i Luleå. Så efter lite funderande bestämde jag mig för att testa. Jobbar kvar på jobbet, men byter alltså stad.

    SvaraRadera