måndag 5 april 2010

Drömtolkning någon?

Under påskhelgen har jag drömt något väldigt underligt. Kommer ni ihåg TV-serien Lagens änglar? Där figurerade advokaten Arnie, seriens flirtkula. Hans sekreterare hette Roxanne och hade rött hår. (Också underligt att jag minns det här hur enkelt som helst, medan till exempel Gustav Vasas söner har en betydligt mer undanskymd plats i mitt minne.) Denna Arnie har i drömmen varit hemma hos mig och diskat. Samtidigt med diskandet gav han mig lite läppstiftstips, han tyckte att jag skulle använda en väldigt röd färg, som (helt logiskt) hette Gips. Det som var extra bra med det här läppstiftet var att det var/hade 30 meter. Fråga inte, men jag tror att denna siffra hade något med färgen att göra, kanske styrka eller något. Vissa dagar undrar jag mer än andra hur min hjärna fungerar...

Håller på plocka lite inför mäklarfotografering och pendlar mellan underbart och vad håller jag på med? Förmodligen helt normalt, men ni vet, alla dessa val. För övrigt kan jag upplysa er om att det är både trist och tidskrävande att plocka bort kylskåpspoesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar