söndag 12 juni 2011

Status

Imorgon har jag varit utan snus i en vecka och det går bättre än väntat. Ett par irritationskänningar har jag haft, men jag är inte helt säker på att de var nikotinabstinensrelaterade... Nikotinplåstren har haft lite svårt att fästa i denna härliga sommarvärme och det är ju bra att se att det funkar utan. Det händer att jag snusar servetter, kanske lite fånigt men betydligt billigare än riktigt snus. :) Så, jag är optimistisk och fortsätter andens kamp mot köttet.

Jag har fått ett nytt träningsprogram på bästa gymmet, Actic, och det är riktigt kul! Snacka om nystart. Nu gör jag chins och dips, och det passar ju bra ihop med mitt ökade intag av chips.

I fredags var jag på stranden med fina familjen M. Den snart treåriga ljuvliga lilla pojken A badade och jag sprang lite i vattnet. Då utbrister han: "Ma.. ma.. ma.. ma...ma.. man kan springa i vattnet!" Ja, tänk att upptäcka det för första gången, och tänk att jag fick vara med om det.

Så här fina var han och storebror när de skulle ge sig ut i havet (egentligen i älven, men havet låter vackrare).

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! När får du semester, och kommer du hem till "skogsbyn" då??

    SvaraRadera
  2. 1 juli är det semester! Inte bestämt när jag åker norrut, men jag kommer. Visst har du semester nu? Hur länge?

    SvaraRadera
  3. grattis till både nikotinavvänjningen och barnumgänget

    SvaraRadera
  4. Jag är nu på min första lediga vecka av sex. Hör av dig när du styr kosan norrut, nu var det så länge sen...

    SvaraRadera