söndag 21 november 2010

To much information

I dagens DN finns en artikel om råttor med rubriken "Råttorna invaderar". Artikeln illustreras med ett foto av en råtta i naturlig storlek. Dessutom fick man veta att en råtta, trots sin storlek (20 cm), kan ta sig in i ett hål så litet som 20 mm i diameter. Det ville jag inte veta.

Nu ska jag för sista gången göra min plikt som jurymedlem i Svensktoppen och jag kan konstatera att mitt röstande inte haft någon som helst effekt på listan. Smöriga kärleksballader ligger även fortsättningsvis högst upp på listan. Dessutom har ytterligare ett par tagit sig in. Nåväl, det är inget att haka upp sig på. Det var ändå lite kul att rösta. Man gör så gott man kan och när man tänker att en enda människas påverkan är liten, kan man tänka på hur svårt det är att somna i ett rum där en enda mygga flyger omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar