torsdag 18 november 2010

Invandrare

Jag gör det lätt för mig och citerar informationen om BBC-dokumentären Om alla invandrarna lämnar landet från SVT-play:

I många europeiska länder finns det åsikter om att invandrare tar jobben. Men vad skulle hända om invandrare med låglönejobb lämnade dessa? I kvällens BBC-dokumentär får vi se vad som hände i England när tolv arbetslösa britter fick testa jobb som annars invandrare brukar ha. Dokumentären fick enormt genomslag när den visades i Storbritannien i samband med valrörelsen i våras.

Det här var intressant tycker jag. Och de blir tydligt att om människor pratar med och inte bara om varandra, då blir världen genast en mycket trevligare plats att vara på.

Här hittar den hugade programmet: http://svtplay.se/t/103478/dokumentarfilm

1 kommentar:

  1. Tack för tipset, bra dokumentär. Jag i min tur ska tipsa mina kollegor...

    SvaraRadera