onsdag 14 december 2011

Överkurs

Studentlivet har som sagt inneburit en viss tidsförskjutning av dygnet, och nuförtiden blir det ett par vakna timmar efter midnatt. Jag har bland annat återupptäckt SR:s Sommarpratar-arkiv, perfekt lyssna-i-sängen-alternativ. Man kan också titta på TV, ikväll såg jag en repris av ett mycket känt bygg- och heminredningsprogram. Där sydde inredaren band till soffkuddarna, för variationsmöjligheternas skull. Hon dekorerade alltså dekoreringen! Det är lite överkurs i min bok.

För övrigt kan jag meddela att min snusfria tid nu officiellt är över. P-O Enquist sa i ett sommarprogram att han en nyårsafton hade lovat att han skulle sluta röka om ett år. Varför inte sluta direkt invände en del, men då sa P-O: "Ett löfte är ett löfte." Så jag vet inte riktigt vad jag ska lova, mer än att jag inte ska sluta snusa det här året i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar