torsdag 1 december 2011

Kakstatus

Till intresserade läsare kan jag säga att min riskakeplan nu har slutat att fungera. Om nätterna intas nu, i sann julanda, pepparkakor (som smular smått).

Studierna går jättebra. Det är riktigt roligt att lyckas med saker som känns lite svåra, som kräver ansträngning. Jag känner mig nöjd och full av nya kunskaper. Men nu börjar jag längta tillbaka till jobbet lite, särskilt efter en dag som denna, då arbetslaget besökt kära kollegan K som snart ska gå i  pension. Vi hade en mycket trevlig utflykt med mycket skratt och lite gråt och hela kvällen har jag känt mig varm i hjärtat.

Det var också väldigt skönt att komma hem till tv-soffan efter ett par sliriga bilfärder och där belönades jag med tre mycket bra program efter varandra; dokumentären Han tror han är bäst, serien Homeland och ytterligare en dokumentär Världen: Min dotters slöja. Alla program finns på svt.play och ur.play.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar