söndag 17 juli 2011

Stormfågel

Det blev mer bokstavskonst idag, nu var det delar ur Lundells låt "Vägen ut" som fick inspirera. Jag tycker att meningen "Hon har Atlantens svallande i sin blick" är väldigt vacker och har velat måla den länge. Och nu har jag gjort det. Typ. Om ni undrar vilken fågelart det är så är svaret alltså stormfågel.



Har ni sett reklamen för tuggummin som ska göra en pigg, snygg och smart. Jag har lett litegrann åt den och tänkt att det där är det väl ingen som tror på. Men igår blev jag irriterad när jag såg den "på riktigt". I slutet av reklamen står två män och en kvinna och greppar varsin tuggummipåse. Vilken tror ni kvinnan tog? Ingen högoddsare kanske, men hon tog snyggpåsen. Jag blir så trött på att kvinnor alltid verkar behöva sträva efter att vara vackra. Varför inte smarta? Tröttsamma normer!

3 kommentarer:

  1. Mycket fin tavla. Har berättat om min cykeltavla för damerna i min bokklubb på vår sommarfest. Väckte nog en del rabalder!

    SvaraRadera
  2. Jag är också heltrött på tröttsamma normer (normen skaver)...

    SvaraRadera
  3. Jättefin tavla! /Linda Söderlund

    SvaraRadera