lördag 30 juli 2011

Bitterfitta

Jag har precis läst ut Maria Svelands Bitterfittan. Den var mycket tänkvärd, läs den om ni inte har gjort det. Det är en skönlitterär bok om Sara, Johan och deras son Sigge och den handlar om allt möjligt, bland annat om vilka normer som styr vår värld och hur det påverkar oss och våra relationer. Jag säger det igen, läs den!

Och nu stör det mig lite att rubriken på inlägget stör mig. Jag som ju tycker att vi ska omvärdera ordet fitta och istället för att säga "det är stake i dig" ska säga "det är fitta i dig", för att på något vis uppvärdera det kvinnliga. Är ni med? Så jag låter rubriken stå kvar. Som en markering.

2 kommentarer:

  1. Den här fittan är med! :-)

    SvaraRadera
  2. Mja, jag håller med i sak, men fitta är lite grovt och motsvarar inte riktigt stake. Vill inte ta varken fitta eller kuk i min..nämen nu höll det på att bli riktigt tokigt. Vulva? Det är vulva i dig! Nä, inte bra.

    SvaraRadera