onsdag 13 juli 2011

Skärgårdskraft

Nu är jag hemma igen efter några härliga dagar i Göteborgs skärgård. Det här med bryggor, klippor och hav är inte dumt alls. Att man sedan får bo i ett hus som ser ut ungefär som Gevaliareklamen, äta gott och umgås med varma människor gör inte saken sämre. Jag känner mig stärkt av skärgårdsatmosfären!

Igår hände det igen, en lins gick sönder i ögat och försvann upp i ögonlocket. Eftersom det har hänt förr blir jag inte längre rädd, mer irriterad eftersom det kräver ett besök hos optiker eller vårdcentral, och roligare saker kan man ju göra. Så jag tänkte att det där fixar jag när jag kommer hem. Men när jag satt på Arlanda, och hade några timmar att fördriva, så slog det mig att det borde finnas en vårdcentral här, där det passerar så mycket människor. Och det fanns det minsann. Så nu har jag besökt den och doktorn tog snabbt och lätt ut den halva linsen. Det var lite roligt, fast det inte var roligt egentligen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar