lördag 4 september 2010

Illa

Mitt nya liv (ni minns väl klänningarna och ögonskuggan?) börjar gå lite överstyr. Det som skulle bli ett lugnt flanerande på stan med mål att köpa Plackers, slutade med ytterligare ett klänningsinköp. Det blev en grå klänning med rosa Matryoshka-dockor på. Det låter kanske inte så fint, men den är apsöt.

Jag märker att jag förändrat mitt shoppingbeteende. Förr behövde jag ofta en väninna när jag skulle inhandla något nytt klädesplagg. Någon som är smakråd och som säger när man velar: "Klart du ska ha den! Den klänningen ska du unna dig. Det är du verkligen värd!" När man hört dessa ord blir man liksom befriad från ansvar för hon sa ju... Men i dessa tider av nedskärningar, klarar jag denna procedur alldeles själv. Klart jag ska ha den!


(Om ni nu blivit sugna på att köpa en babushka-klänning, gå då till D-store. Vill ni bara ha en babushka, besök inreda.com.)

För övrigt anser jag att nudlar fungerar ganska bra som baslivsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar