fredag 3 september 2010

Guldgruva

Sommar i P1 är ett radioprogram som jag gillar. Trots detta är det lätt att glömma att slå på radion när klockan är slagen, särskilt om man som jag är en väldigt sporadisk radiolyssnare. Men för oss har P1 funnit på råd. Om man klickar in på deras hemsida finner man en guldgruva av arkiverade sommarpratare. Jag har under de senaste veckorna lyssnat på till exempel Cornelis Vreesvijk, Leif GW Persson (Det du Louise!), Babben Larsson, Kaj Pollack, Annika Östberg... Och igår hittade jag ett sommarprat av Lundell från 1982. Det ska jag lyssna på ikväll när jag kryper till kojs, varm i själen av tanken på att jag inte behöver stiga upp tidigt imorgon.

Jag hittade nyss Tage Danielsson! Här kan ni klicka om ni också vill kolla in arkivet:

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3421

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar