tisdag 1 juni 2010

Kul kollega

Idag pratade jag och ett par kollegor lite om min förestående flytt. Den fiske- och travintresserade kollegan sa något i stil med att jag nu skulle kunna gå mycket på lokal, och att det var en anledning till flytten, min längtan efter kroglivet. När det nu inte riktigt förhåller sig på det sättet, kände jag mig nödd att kontra, och hur gör man det bättre än med ett Lundell-citat? Så jag sa: "Hon går aldrig på klubbarna eller ställena, där männen är fulla av alkohol och övermod..." varpå L raskt svarar: "Ska han säga!" Det tyckte jag var väldigt roligt! Häromdagen visade samma kollega, med hjälp av charader, hur en bakteries flageller fungerar. Så nu vet jag det, och glömmer det nog aldrig.

1 kommentar:

  1. Lundellcitatet sitter som smäck i mitt hjärta. Det vackraste som någonsin skrivits av denna stora poet. Så är det. Jag är bara en fluktare ännu, lyssnar lite, tar åt mig mycket av denne man... Men som jag tidigare sagt; den som lyssnar på Lundell är en öppen människa.

    SvaraRadera