måndag 4 januari 2010

Konsten att gå

Nu när julledigheten närmar sig sitt slut börjar också min rygg bli lite stel efter många timmar i TV-soffan. Eller kanske är det bara latmasken som kryper... Idag bestämde jag mig i alla fall för att försöka styra upp tillvaron något inför torsdagens återinträde i arbetslivet. Steg ett var att ta mig till gymmet för att försöka mjuka upp den där muskeln som sitter vid skulderbladet och som nu ömmar förskräckligt.

Det kändes gruversamt kan jag säga... och avfärden uppsköts med hjälp av ett gammalt avsnitt av Top model. Där yttrades ungefär följande av en modell när hon såg Tyra Banks: It's wonderful to see someone who have walked for so long! Jag kanske inte skulle bli så lyrisk över just den förmågan... Kul var det i alla fall.

Det blev gym och bastu men muskeln är inte nöjd ännu, så återbesök planeras. Steg två är att försöka sno tillbaka dygnet vilket känns än mer motigt för en som halvsåg hockey till halv fem imorse...

2 kommentarer:

  1. ja du för att inte tala om när man varit på andra sidan jorden förstår inte hur det ska bli ordning på dygnet. God fortsättning i alla fall
    önskar fam Lundquist!

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Och lycka till med tidsomställningen. Jag tror det är lättare när man åker från andra hållet så att säga. Stämmer det? Ni har ju provat:-) God fortsättning önskar jag er också!

    SvaraRadera