torsdag 28 januari 2010

Besviken x 2

Igår såg jag Uppdrag granskning om FN-personals (bland andra) uppförande i Kongo, eller egentligen om deras dåliga uppförande och blev både upprörd och besviken. I Kongo är det sexualiserade våldet systematiskt och omfattande, och så visar det sig att de människor som åker dit för att hjälpa och skydda, själva uttnyttjar barn och kvinnor sexuellt. Programmet finns på SVT-play för den intresserade.

Nästa besvikelse infann sig idag när identiteten på den häktade f.d. polischefen avslöjades och det var Kapten Klänning (jag är egentligen emot att avslöja namn innan dom fallit men Rapport sa det, så då gör det väl ingen större skillnad om jag gör det också). Jag har för några år sedan lyssnat på honom och blev då väldigt imponerad av hans åsikter och person. Och idag känner jag mig rätt grundlurad.

Jag tycker att vi ska kunna förvänta oss mer av människor i vissa positioner, till exempel poliser och FN-personal. Någon djävla ordning får det väl vara!?

Är tyvärr lite besviken på mig själv också (så rubriken kanske skulle varit "Besviken x 3") men tack och lov är detta inget som vare sig Uppdrag granskning eller Rapport tar upp. Hoppas dock på en ljusning imorgon då jag ska få leka modell för en kväll och bli sminkad och fotograferad. Tyvärr finns väl en risk att man blir besviken då också... :-)

1 kommentar:

  1. Det är skillnad på besvikelse o besvikelse. sätt Kapten Klänning i stupstock på offentlig plats!!!!

    SvaraRadera