torsdag 7 januari 2010

Burr sa Kasper

Det är lite kyligt nu, minus 28 och det är ändå inte värst av väderrapporteringen att döma. Men på söndag ska det visst bli varmare igen, bara 4 grader kallt. Hoppas, hoppas...

Tog mig hyfsat upp imorse, men maskade med morgonbestyren för jag ville inte gå ut. Sen funderade jag lite och beslutade mig för att trots kylan ta cykeln till jobbet. (Jag är lite konstig på det viset, kör gärna bil på sommaren och cyklar på vintern för sopa bil och skrapa bilrutor är trist.) Upptäckte snabbt att det inte var så smart, det rullade absolut ingenting utan kändes snarare som att sitta på en träningscykel på gymmet. Men skam den som ger sig, anlände till jobbet varm och rosig!

Min första arbetsdag på det nya året blev toppen, det var kul att träffa alla trevliga medarbetare igen och så fick jag till och med en (helt oväntad) present. En kollega hade målat en tavla till mig, av mig! Den var mycket fin och gjorde mig väldigt glad. Jag bestämmer att det var ett tecken på att det nya året också kommer att bli toppen och ge mig många glädjeämnen!

2 kommentarer:

  1. Låtom oss beskåda tavlan, ta ett kort. såg du filmen om Harald edelstam igår, Svarta nejlikan?

    SvaraRadera
  2. Härligt, det är du och Mats som cyklar till jobbet
    kram kataraina

    SvaraRadera