söndag 1 juli 2012

Äntligen semester

Och så var den äntligen här, semestern! Det känns som om den var extra välbehövlig i år, mycket har hänt på jobbet och än är det inte slut på förändringarna. Nu är jag ledig fyra veckor, sedan jobbar jag två och sedan byter jag arbetsplats, i alla fall för några månader. Så får vi se.

Men det tänkte jag försöka låta bli att tänka på nu, nu tänker jag fylla mina dagar med semesteraktiviteter. En av dessa är ju att lyssna på sommarpratarna, men så här långt har jag bara lyckats höra ett program i sin helhet: Anja Pärssons. Och jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag förstår att det är stort och modigt att kliva ur garderoben, men jag tyckte att programmet var förvånansvärt opersonligt med tanke på det personliga ämnet. Efteråt kändes det som om jag fått reda på två saker om Pärsson: hon har varit väldigt duktig på att åka utför och hon lever med en kvinna. Det första visste jag redan och det andra är, ärligt talat, inte så intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar