onsdag 11 april 2012

Suck

Det blev som vi befarade, lokalpolitikerna röstade igenom förslaget om ny organisation för bland annat vuxenutbildningen och som jag sagt tidigare, jag tror inte alls på detta. Det hela känns visionslöst och ogenomtänkt, och hela processen har skötts illa. Det känns faktiskt som om jag tappat tron på våra folkvalda. Min kollega L uttrycker detta väl i detta inlägg: Vrede

Hon avslutar inlägget med Nationalteaterns Vi fortsätter spela rock'n roll, men vi håller på att dö... vilket är en imponerande inställning. Själv känner jag mig betydligt mer uppgiven, och sjunger istället på Lundells Butiken: "Är du bitter, är du besviken? Är allt runt dig en spökstad? Har hjulen stannat, kan du allt det här nu utantill? Stäng igen butiken, lägg myrra på ditt rökfat. Byt jobb och be en bön för vad du har kvar, och börja om en gång till..."



Aldrig får man då vara riktigt glad.

1 kommentar:

  1. Just idag står hjulen väääldigt stilla. Just idag är jag... zznark. Nåja what doesn't kill you makes you stronger, eller?

    SvaraRadera