lördag 28 april 2012

För oss boknördar

Idag kom äntligen solen och jag tog på mig jeansjackan för att flanera på stan med Månkan. Där fyndade jag följande:



Fiffigt eller hur?! Jag har faktiskt saknat denna uppfinning, då jag vid flera tillfällen använt pannlampa eller försökt rigga en ficklampa som läsljus när jag övernattat på ställen där det saknats. Och tänk så smart i den icke-elektrifierade sommarstugan. Inköpen skedde med hjälp av presentkort, jag blev skyldig en krona och det kändes inte som ett brott mot köpstoppet. Det var däremot inköpet av joggingskorna... Kanske inte absolut nödvändiga, men definitivt hälsobefrämjade.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för grunka du har på tummen?

    SvaraRadera
  2. Ytterligare en fiffig uppfinning som gör att man kan läsa pocketbok med bara en hand. Praktiskt en solig dag på stranden till exempel.

    SvaraRadera