lördag 11 december 2010

Läsdagbok

Igår skrev jag det sista bladet i den läsdagbok som jag började skriva i hösten 2004 och som har blivit en stor källa till glädje för mig. Jag skriver lite om varje bok jag läst och var jag var när jag läste ut den. I början fick jag vakta på mig själv så att jag inte skulle skriva analyser à la littvetkurs, för då kan det lätt bli besvärligt och kravfyllt. Det gick bra, nu skriver jag det jag känner för att skriva. Varje gång jag skriver bläddrar jag lite i den vilket gör att jag får behålla de lästa böckerna längre, om ni förstår hur jag menar. En ny dagbok är inköpt, en rosa och fin en.

Annars njuter jag av min lördag, Vinterstudion hörs i bakgrunden och en tvättmaskin är igångsatt. Nu ska jag tvaga mig lite inför en liten tur på stan med M. Målet är lite julklappsshopping, men jag är mest sugen på att fika lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar