lördag 4 december 2010

Idol

Nu ska jag säga något som kanske är som att svära i kyrkan, men jag gör det ändå. Jag är inte sådär överförtjust i Idol-konceptet och tittar inte ofta på programmet. I seriestarten för att jag faktiskt tycker att det finns drag av mobbing och lyteskomik i uttagningarna, och sedan för att jag inte tycker det är så bra. De gånger jag sett programmet måste jag säga att det inte alltid har låtit så bra. Jag förstår att det är annorlunda om man hängt med och har en favorit, men nu har jag ju inte gjort det. Och den i finalen som sjunger bra, han röker braj. Är det sådana idoler vi vill ha? Eller ska man vara blid till sinnet och skilja på sak och person? Fast det är nog naivt att tro att tolvåringarna som tittar gör det.

2 kommentarer:

  1. "Två själar, en tanke..." Det där var spot on tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Som den konspirationsteoretiker jag är ogillar jag programmet för att allt är fejk och riggat. Avsikten från början var nog att Jay skulle vinna, nu kan den här brajgrejen ha föranlett ett extra redaktionsmöte där man ändrar till Minnah, vilket ju blir en utsökt dramaturgi med come-backen och allt. Uttagningarna är också fejk eftersom de stackars utisarna i tv redan träffat en för-jury men ändå gått vidare för att visas upp och skrattas åt. USCH!

    SvaraRadera