fredag 4 december 2009

Hundens hår

Jag tittade på Skavlan ikväll och (som vanligt) är han duktig på att få till intressanta samtal. Trodde aldrig att jag skulle fångas av ett samtal om nanoteknologi men professor Maria Strømme lyckades med den bedriften. Skavlan pratade också med Bård Eker (Koenigseggs partner i SAAB-affären) och samma där. Det är väl därför jag gillar programmet, det blir hörvärt trots att man inte har en aning om vem personerna är innan.

Programmet gästades också av Dolph Lundgren och Shakira (dem har jag hört talas om...). Lundgrens bidrag till debatten var väl inte det mest minnesvärda, även om Skavlan lyckades få machomannen att fälla en tår, men Shakira! Hon verkar vara en klok kvinna. Man ska alltså inte döma hunden efter håren, vilket jag erkänner att jag gjort när jag sett hennes videos. Som hon sa: "A woman can wear a short skirt, but she knows what she is talking about."

Jag har hört fler intressanta saker i veckan. I tisdags var jobbet och jag och lyssnade på Nisse Simonsson som skrivit boken Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?. Eftersom detta inlägg mer och mer börjar likna en recension, nöjer jag mig med att säga att Simonsson sa en del tänkvärda saker som säkert står i boken om man vill veta mer. (Han sa en del dumma saker också, fast inte alls lika många.)

Imorgon är det Vinterstudion! Återkommer kanske med referat och recension av det programmet. :-)

9 kommentarer:

  1. Ja du Ingela så förenade vi oss alla i samma program under fredagskvällen.Tycker som du, hår går det nu med det där du vet vad jag menar??
    kramar från familjen Lundquist som förbereder sig för nya resmål ut i vida värden

    SvaraRadera
  2. Ja, hur går det nu med det jag vet vad du menar... Om jag nu vet vad du menar så förstår jag egentligen inte detta motstånd hos mig själv med att lägga upp en sida. Men det ska bli, frågan är bara när.

    Vart går nästa resa? Själv fantiserar jag om en långweekend i Barcelona i vår och en långresa till Kenya i höst. Eller till Indien.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo vi far om en vecka till Californien för att fira jul hos svärföräldrar som vi ännu inte träffat. Just nu packar vi handstöpta ljus, pepparkaksbyggsats, marsipangris, sill, julpyssel och annat Svenskt som hör vår jul till. Ska bli spännande på alla sätt och vis.
    Alla pojkarna är med och stora syster förstås.

    Först några riktigt gråmulna regndagar här i Stockholm, ingen vit vinter här precis.
    Barcelona och Kenya låter nice att se fram i mot
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Californien, det visste jag ju...! Ha en riktigt god jul over there.

    SvaraRadera
  5. jag håller med dig om programmet Skavlan och din beskrivning om alla karaktärer på fredag kväll. Visst han (programledare) är duktig men han behandlade Shakira på ett förnedrande sätt, och Lundgren var ännu värre.

    SvaraRadera
  6. ovanstående anonyma kommentar var inte jag fast jag är anonym här vilket stör mig för jag vet inte hur man gör.Träffade Martin i helgen som hälsar så mycket.
    vi skall ha det så gott på resan och du därhemma, kram Katarina

    logga in nu så vi får se dina fina bilder och du får se våra och så kan du gå med i vår Kina grupp!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Katarina!

    I listen till vänster om "Kommentera som" väljer du namn och så skriver du helt enkelt dit ditt namn så behöver du inte vara anonym om du inte vill. Peace

    SvaraRadera
  8. Katarina igen!

    I listen till HÖGER ska det naturligtvis vara. Försökte ändra min kommentar men lyckades inte, så då fick jag skriva en till. Och det gick ju bra.

    SvaraRadera