lördag 26 december 2009

Här var det drag!

Planen höll, det blev julotta trots att temperaturen låg nånstans under 20-graders strecket... Som vanligt var det fin upplevelse, kyrkan upplyst endast av levande ljus, vacker körsång och några glädjens gudsord. När man sitter sådär i en kyrkbänk funderar man ju lite och i år satt jag och tänkte på att Jokkmokks nya kyrka inte har någon Jesus-på-korset framme vid altaret, utan bara en målning av den sista måltiden. Jag tycker det är bra. Tänk om Jesus blivit giljotinerad, skulle våra kyrkor varit prydda av dessa avrättningsredskap då?

Idag har jag gjort något kul; jag har åkt draghund tillsammans med min äldre systerdotter. Vi hade åtta fina hundar och det var fantastiskt vackert att åka i skogen under snötyngda träd och grenar. Kanske lägger jag in några bilder när jag kommer hem så får ni se hur fint det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar