söndag 22 januari 2012

Fortsättning överkonsumtion

Jag funderar fortfarande på att prova en köpstoppsperiod. Kanske inte ett helt år, men 3-4 månader. Risken är väl bara att omgivningen börjar betrakta en som snål och tråkig när man inte vill gå på bio eller fika på stan. Skulle det vara fusk att tillåta sig sådana saker en gång i månaden?

(Om någon undrar varför jag inte svarar på era kommentarer så är det för att datorn hänger sig varje gång jag ska gå in och kommentera. Oklart varför. Dessutom har min dator slutat läsa dvd-filmer, det är visst någon drivrutin som inte fungerar. Inte kul för mig som gärna använder Vita huset som godnattsaga.)

3 kommentarer:

  1. Go for it! Men att gå på bio räknas väl inte? Köpstopp på onödiga prylar räcker väl gott som utmaning!? =) /Linda i Storuman

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag med, och det blir nog så. Jag börjar med 4 månader så får vi se.

    SvaraRadera
  3. Klart att det är fusk, Ingela! Har man bestämt sig så har man bestämt :D /Kristina

    SvaraRadera